Dzięki prostej ankiecie dowiesz się, kto stanowi Twoją konkurencję, jakie są Twoje wyróżniki oraz w czym są lepsi konkurencji. Zadaj te pytania swoim nowo pozyskanym klientom i zyskaj twarde dane, dzięki którym możesz ulepszyć swoją ofertę.
Dlaczego klienci wybierają ofertę twojej konkurencji?
Klient nie kieruje się wyłącznie ceną produktu lub usługi. Równie istotny jest dziś sentyment do marki, zgodność przekonań konsumenta z określoną przez organizację wizją czy też indywidualne i pełne troski podejście pracowników supportu do zgłaszanych problemów. Powód może być również bardziej pragmatyczny. Wystarczy, że produkt oferowany przez konkurenta jest bardziej intuicyjny w obsłudze niż twój. Jak się tego dowiedzieć? Najlepiej zapytać samych klientów.
Badanie oferty konkurencji – szablon:
W przypadku ankiety online sprawdzi się szybkie, krótkie pytanie. Chcąc poznać ofertę konkurencji, zapytaj użytkowników odwiedzających twoją stronę www o to, na jakiej podstawie zamierzają dokonać wyboru zakupowego. Pytanie jednokrotnego wyboru wraz z trzema możliwościami odpowiedzi i miejscem na uzupełnienie zalet oferty konkurencji może wyglądać w następujący sposób:
Jakie inne opcje rozważałeś/aś?
- Rozwiązanie konkurencji. Jakie?
- Pozostanie przy obecnym rozwiązaniu. Jakim?
- Nie rozważałem/rozważałam innych opcji