Na rynku pojawia się coraz więcej narzędzi do przeprowadzania badań w internecie. Niektóre są bardziej zaawansowane, inne mniej rozbudowane. Jedne darmowe, inne płatne. Dostępność, powszechność i różnorodność narzędzi rodzi pytanie: czy to wszystko, czego potrzeba do przeprowadzenia rzetelnego badania?
Czy dobrze sformułowałem pytanie? Czy na pewno tej skali powinienem użyć? Czy dobrze dobrałem respondentów? Te i wiele innych pytań pojawia się w trakcie przeprowadzania badania. Czasem można poprosić o pomoc zawodowca, czasem skorzystać z usług firmy badawczej. Najlepiej jednak znać badania nie tylko z własnego doświadczenia, ale mieć także solidną wiedzę. Ale nie tylko tę z książek czy wykładów na uczelni. Najlepsza jest wiedza praktyczna, przetestowana w prawdziwym świecie z prawdziwymi respondentami. Jest źródło, z którego można takiej wiedzy zaczerpnąć, a nawet brać pełnymi garściami.
Polecamy zapoznanie się ze stroną www.ptbrio.pl To strona Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii – organizacji, której jesteśmy oficjalnym partnerem technologicznym od dwóch lat. Na powyższej stronie możecie Państwo np. zamówić bezpłatny Rocznik PTBRiO czy poznać współczesnego konsumenta.
W tym roku po raz kolejny PTBRiO oferuje szkolenie z zakresu badań online. Ma też propozycję skierowaną do osób, które chcą rozpocząć karierę w badaniach rynku lub są na początku swojej drogi badacza lub potrzebują usystematyzować dotychczas pozyskaną wiedzę: zajęcia w ramach Szkoły Badań Rynku.
UWAGA!
Dla wszystkich osób, które zapiszę się do Szkoły Badań Rynku PTBRiO przygotowaliśmy dostęp do konta na platformie Webankieta za darmo! Wystarczy podczas rejestracji powołać się na Webankieta.pl. Będziecie mieli Państwo okazję w praktyce wykorzystać wiedzę zdobytą w Szkole Badań Rynku. Polecamy!