Spersonalizowane kwestionariusze dla każdego rekina biznesu

W ramach jednej firmy oferujesz wiele zróżnicowanych usług i nie chcesz tworzyć kilku osobnych ankiet, aby zbadać zadowolenie klientów z Twojej oferty? Chcesz stworzyć jeden szablon kwestionariusza, który automatycznie będzie dostosowywał się do danego respondenta? Chcesz dowiedzieć się czym są spersonalizowane kwestionariusze? Zapraszamy do lektury!

Badania dowodzą, że o wiele trudniej jest utrzymać klienta niż go pozyskać. Stąd przedsiębiorcy chwytają się wszystkich możliwych sposobów, aby zachęcić nabywców do ciągłego korzystania z usług czy produktów firmy. Doskonałym sposobem, aby tego dokonać, jest prowadzenie badań dotyczących satysfakcji klientów. Obecnie żyjemy w czasach, w których namówienie respondentów do wzięcia udziału w badaniu staje się coraz trudniejszym zadaniem. O zasadach rządzących idealną ankietą pisaliśmy już wcześniej (tutaj i tu). Tym razem wprowadziliśmy funkcję spersonalizowanych kwestionariuszy, która sprawi, że respondenci poczują się potraktowani bardziej indywidualnie i tym samym chętniej wezmą udział w ankiecie.

Spersonalizowane kwestionariusze

Nasza nowa zaawansowana funkcja polega na wprowadzeniu bezpośrednich odniesień do badanych treści. Za pomocą takiego rozwiązania, możemy stworzyć jeden ogólny szablon ankiety, który zamieni się na nieograniczoną liczbę spersonalizowanych kwestionariuszy. Poniższy przykład zmienia język teorii w język praktyki i w prosty sposób ukazuje istotę nowej funkcji.

Wyobraź sobie, że jesteś managerem biura podróży, które codziennie wysyła swoich klientów w różne miejsca na świecie. Dostajesz zadanie od swojego przełożonego, aby sprawdzić zadowolenie klientów z usług biura. Masz do wyboru

  1. Stworzyć kilkanaście rodzajów ankiet, tak aby klienci, którzy przebywali zarówno we Włoszech jak i w Australii mogli wyczerpująco odpowiedzieć na interesujące Cię pytania
  2. Stworzyć jeden szablon ankiety, który w zależności od odbiorcy sam będzie dostosowywał się do konkretnych treści i generował określone odpowiedzi z tym związane, np. sam wpisywał nazwę hotelu, miejsce zamieszkania, imię rezydenta czy termin pobytu.

Stworzenie takiego szablonu może nie tylko pomóc Ci w zaproszeniu respondentów do badania, ale także sprawić, że ankietowany będzie chętniej odpowiadał na zadane przez Ciebie pytania. Co więcej pozwala zaoszczędzić Ci czas i zdobyć więcej potrzebnych informacji.

A teraz najważniejsze – jak to zrobić?

Przede wszystkim musisz mieć stworzoną gotową ankietę. Następnie przechodzimy do zakładki Twórz i wybieramy Ustawienia ankiety. Kierujemy się do treści związanych z bezpieczeństwem i ustawiamy je na najwyższe. Identyfikacja odbiorców jest włączona automatycznie, zatem pozostawiamy ją bez zmian.

dane

Następnie w zakładce Zbieraj wybieramy ikonę Kontakty i dochodzimy do najważniejszego momentu – tworzenia etykiet, które spersonalizują nasz kwestionariusz. Wybieramy Dodaj etykietę kontaktów i nadajemy jej odpowiednią nazwę (np. IMIE, NAZWISKO, STANOWISKO, itp).

DANE13

Gdy stworzymy już potrzebne nam etykiety, dodajemy adresy e-mail naszych przyszłych respondentów. Najszybszym sposobem jest importowanie danych z pliku (ikona Import z pliku), gdyż przy kilku tysiącach ankietowanych ciężko wyobrazić sobie ręczne wprowadzanie danych. Należy jednak pamiętać, aby nazwy etykiet w pliku były identyczne ze stworzonymi na naszym portalu, gdyż tylko w takim przypadku możliwe będzie pełne przeniesienie danych.

dane kontaktowe

Zaimportowane dane możesz dowolnie zmieniać klikając w adres e-mail lub etykietę.

Stworzyliśmy już etykiety, wprowadziliśmy kontakty, więc nie pozostaje nam nic innego, jak zaprosić respondentów do wzięcia udziału w ankiecie. Sam proces wysyłki zaproszeń jest niezwykle prosty i opisany dokładnie w serwisie, dlatego też nie ma potrzeby go tutaj przytaczać. Natomiast pragniemy pokazać Wam jakie zachodzą zmiany po wykorzystaniu etykiet w szablonie zaproszeń.

dane9

Oczywiście można dowolnie modyfikować wygląd i treść zaproszeń w zależności od własnych potrzeb i stworzonych etykiet. Respondent Adam Budzyński otrzyma zaproszenie, które będzie wyglądać następująco.

dane10

Ze stworzonych etykiet możemy korzystać także w treści pytań. Wystarczy wpisać nazwę etykiety w kwadratowych nawiasach w odpowiednim miejscu. Np. [IMIE], czy jesteś zadowolony/a z usług naszej firmy? Dla naszego przykładowego Adama, pokaże się to w poniższy sposób.

dane11

Etykiety

Możliwości związanych z etykietami jest wiele i nie muszą one ograniczać się zaledwie do imienia czy nazwiska. Tak jak w przytaczanym wcześniej przykładzie związanym z biurem podróży, zaproszenie do wypełnienia ankiety może wyglądać następująco:

Witaj [IMIE] [NAZWISKO]

Ankieta dotyczy wycieczki objazdowej po [MIEJSCE] w okresie od [WYJAZD] do [POWRÓT].

Inny przykład:

Drogi [IMIE] [NAZWISKO],

Zapraszamy do wypełnienia ankiety dotyczącej usługi [USLUGA]

Jest Pan/Pani naszym klientem od [STAZ], dlatego tym bardziej zależy nam na Pani/Pana opinii

Poniżej prezentujemy przykłady wykorzystania etykiet w pytaniach w ankiecie:

  • Czy w Twoim [MODEL SAMOCHODU], silnik o pojemności [POJEMNOSC SILNIKA] jest wystarczający?
  • Czy wykorzystuje Pan/Pani swój pakiet [LICZBA MINUT] darmowych minut w ramach oferty [NAZWA PAKIETU]?
  • Czy nasz pracownik, [BANKIER], objaśnił Pani/Panu wszystkie szczegóły związane z otwarciem konta [NAZWA KONTA]?
  • Co skłoniło Pana/Panią do zakupu komputera [MODEL KOMPUTERA]?

Etykiety mogą także znaleźć zastosowanie w odpowiedziach do pytań jak choćby:

Który z animatorów pracujących w hotelu [NAZWA HOTELU] najlepiej według Pani/Pana wykonywał swoją pracę?

  • [ANIMATOR 1]
  • [ANIMATOR 2]
  • [ANIMATOR 3]
  • [ANIMATOR 4]

Co dalej?

Przykłady można by mnożyć w nieskończoność, a konkluzja i tak zawsze nasunie się tylko jedna. Etykiety z łatwością mogą znaleźć zastosowanie w każdym badaniu. Dzięki nim możesz zdobyć dokładniejsze informacje oraz zaoszczędzić czas potrzebny na tworzenie różnych odmian jednego kwestionariusza. Co więcej, wprowadzenie takich bezpośrednich odnośników sprawia, że respondent chętniej udzieli odpowiedzi na zadawane mu pytania.

W razie wątpliwości bądź problemów związanych ze stworzeniem etykiet zapraszamy do kontaktu. Życzymy Wam miłego użytkowania!

Webankieta pl