W poniższym artykule znajdziesz odpowiedzi na to, co zrobić aby ankiety rozpoczynały i kończyły się same, a maile wysyłały o określonej godzinie. Zapraszamy na kolejny post, który opowiada o ulepszeniach na Webankieta.pl
Od jakiegoś czasu możemy zaobserwować wzrost popularności trendu marketing automation praktycznie w każdej branży. Bez względu na to czy są to firmy produkcyjne, czy też usługowe – automatyzacja procesów odgrywa tam dużą rolę. Osiągnięcie perfekcji w tej dziedzinie jest zaś dążeniem niejednego menadżera. W końcu jeżeli można zrobić coś szybciej i efektywniej to dlaczego z tego nie skorzystać? Jednym z polskich pionierów tego nurtu jest nasz partner SALESmanago, który wspomaga usprawnianie procesów marketingowych zarówno w małych jak i dużych przedsiębiorstwach. Czerpiąc inspiracje ze światowych trendów, każdego dnia szukamy rozwiązań, które sprostają Twoim oczekiwaniom i pomogą Ci zaoszczędzić czas. Tym razem przygotowaliśmy dla Ciebie kilka usprawnień, które ułatwiają zarządzanie badaniami.
Automatyczna data i godzina rozpoczęcia i zakończenia ankiety
Do tej pory na Webankieta.pl można było ustawić zakończenie ankiety na konkretny dzień. Od teraz możliwe jest automatyczne rozpoczęcie badania, a nawet wybranie konkretnej godziny kiedy to nastąpi. Przykładowo, układamy badanie przed świętami. Chcemy jednak, żeby zbieranie wyników rozpoczęło się zaraz po przyjściu respondentów do pracy, czyli we wtorek o 8:00. Po co jednak zaprzątać sobie głowę pamiętaniem o uruchomieniu badania, skoro może zrobić to za nas serwer – na dodatek automatycznie.
Ta funkcja znajdzie szczególne zastosowanie przy rejestracji na szkolenie, gdzie jest ograniczona liczba miejsc. Chcemy wtedy, aby każdy zainteresowany miał równe szanse na zapisanie się na wybrany warsztat. Dlatego też podajemy wcześniej dokładną godzinę uruchomienia rejestracji, a w ustawieniach dodajemy limit wypełnień. Automatyczna godzina zakończenia przyda się natomiast w różnego rodzaju konkursach, w których jest określony czas zamknięcia zgłoszeń.
Aby skorzystać z opisanej funkcji wystarczy wejść w ustawienia ankiety i wybrać interesującą nas datę i godzinę rozpoczęcia lub zakończenia badania.
Odroczona wysyłka zaproszeń do wypełnienia badania
Na bardzo podobnych zasadach jak poprzednia funkcja, działa też odroczona wysyłka zaproszeń. Wyobraźmy sobie, że zostajesz dłużej w pracy i do późnych godzin wieczornych przygotowujesz kwestionariusz. Doskonale wiesz, że wysyłanie ankiety zaraz po jej ukończeniu niestety mija się z celem. Dlaczego? Prawdopodobieństwo, że ktoś wypełni ją w domu tak późno jest znikome, a następnego dnia zaproszenie do badania zginie w gąszczu innych służbowych maili. Pamiętasz także, że warto wysyłać wiadomości w określonych godzinach, w których response rate jest wyższy. Dlatego też warto ustawić odroczoną wysyłkę zaproszeń. Pozwoli Ci to na wcześniejsze przygotowanie treści komunikatu i wybranie dogodnej godziny na rozpoczęcie mailingu.
Ale to nie wszystko! Po jakimś czasie warto wysłać przypomnienie do respondentów, którzy nie wypełnili ankiety, o tym, że nadal mają szansę wzięcia udziału w badaniu. Co więcej znowu możemy z wyprzedzeniem ustawić datę i godzinę ponownego mailingu, nie wiedząc jeszcze kto odłoży wypełnienie kwestionariusza na później, a kto nie.
Dzięki tej funkcji możemy nie tylko zaoszczędzić czas i nerwy, ale przede wszystkim zrobić wszystko za jednym razem. O wiele lepiej i efektywniej pracujemy, jeżeli możemy skupić się na jednej rzeczy i nie musimy jej rozkładać na dodatkowe etapy. Organizując badanie od początku do końca w tym samym czasie, nie rozpraszamy się, działamy automatycznie i doskonale wiemy co musimy zrobić za 5 minut. Jeżeli mielibyśmy pracować nad tym etapami, może minąć sporo czasu zanim wdrożymy się w założenia badania, a także wprowadzimy się w odpowiedni rytm pracy. Dzięki nowej funkcji możemy zatem działać szybciej i dokładniej. Dodatkowo tylko raz zajmujemy się całym badaniem, a potem czekamy już tylko na spłynięcie odpowiedzi.
Wszystkie ustawienia dotyczące odroczonej wysyłki zaproszeń do wypełnienia badania znajdziecie w zakładce „Zbieraj”, a następnie „Wysyłka na e-mail”.
Mamy nadzieję, że nasze drobne usprawnienia znajdą zastosowanie w Waszych najbliższych badaniach. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących nowych funkcji – zapraszamy do kontaktu.