Szacowana sprzedaż detaliczna w Wielkiej Brytanii osiągnęła w 2015 roku ponad 268 miliardów złotych, co średnio daje 6022 złote na jednego konsumenta. W Polsce przeciętny nabywca wydał 1065 złotych, a wartość koszyka w porównaniu z poprzednim rokiem wzrosła o 14.2% i jest to zaraz po Niemczech najbardziej dynamiczny wzrost w Europie. Dla ecommerców i firm działających w oparciu o SaaS jest to świetna wiadomość. Rynek kwitnie, ale ogromny potencjał niesie ze sobą także spore wyzwania. Obecnie szacuje się, że liczba sklepów internetowych na polskim rynku może wahać się pomiędzy 15, a nawet 20 tysięcy. Przy takiej konkurencji nie jest łatwo pozyskać klientów. Jak możesz wyróżnić się na tle innych firm i zdobyć stabilną pozycję na rynku? My radzimy, nie komplikuj. Według tej zasady stworzyliśmy narzędzie, które pozwoli Ci przemienić potencjalnych odbiorców w lojalnych klientów. W prosty sposób możesz je zainstalować na stronie i zacząć natychmiast zbierać wartościowe leady.
Dlaczego klienci odchodzą i jak ich zatrzymać
Moment kiedy klient odwiedza Twoją stronę, to dopiero początek drogi do dokonania zakupu. Istnieje wiele czynników, które znacznie obniżają konwersje. 28% kupujących opuszcza stronę, kiedy w ostatnim kroku dowiaduje się o nieoczekiwanych kosztach przesyłki. 23% odwiedzających nie dojdzie do kroku płatności, jeśli będą musieli założyć nowe konto, a 12% zrezygnuje z zakupu, jeśli proces zakupowy jest niejasny. Inni odwiedzają sklepy internetowe w celu zrobienia researchu i kiedy znajdą potrzebne im informacje, zamkną stronę i z dużym prawdopodobieństwem już nie wrócą.
Zarówno użytkownicy, którzy napotykają problemy techniczne, jak i ci, którzy z góry nie są zainteresowani zakupem, stanowią duży potencjał dla twojego biznesu. Jeśli chcesz przekonać ich do kupna w twojej firmie, musisz zaangażować ich podczas odwiedzin na stronie. Nie oczekuj, że oni zrobią pierwszy krok. Ty powinieneś wyjść z inicjatywą, zidentyfikować potencjalnych klientów i zaoferować pomoc w procesie podejmowania decyzji zakupowych.
Nie komplikuj
Czym prostszy jest process zakupowy tym większą szansę masz na pozyskanie wartościowego klienta. Nie ma potrzeby komplikować prostych rzeczy. Według tej zasady stworzyliśmy łatwy w użyciu Widget, który po zainstalowaniu na stronie pomoże zbierać leady sprzedażowe. Możesz go umieścić na swojej domenie przy pomocy kilku kliknięć i od razu zacząć zbierać pożądane informacje. Jest to wydajny sposób, aby dokładnie określić, czego konsumenci potrzebują na stronie i uzyskać potrzebne informacje, a konkretniej pozyskać wartościowe leady.
Na drodze do pozyskania lojalnych klientów i zwiększenia sprzedaży
Po zainstalowaniu widget pojawi się w rogu strony, dzięki czemu nie będzie wywolywał irytacji w odwiedzających, jak większość popupów. Przyciąga on uwagę, ale nie sprawia, że użytkownik chce od razu uciec ze strony. Znaczna część wyskakujących okienek jest zamykana, zanim jeszcze załaduje się treść. W przypadku widgetu dajesz potencjalnym klientom więcej przestrzeni, więc będą oni bardziej chętni podzielić się danymi kontaktowymi lub bezpośrednio skontaktować się z tobą. To wszystko przekłada się na wyższy współczynnik konwersji.
Wniosek 1: Użytkownicy nie cierpią wyskakujących reklam i formularzy, zwłaszcza kiedy pojawiają się na całej stronie zaraz po jej załadowaniu. Okienko widgetu to dobra alternatywa, zachęcająca potecjalnych nabywców do interakcji.
Nie ma dwóch takich samych klientów i każdy z nich oczekuje czegoś innego. Dzięki narzędziu możesz stworzyć reguły wyświetlania widgetu dla różnych grup klientów i w określonych sytuacjach. Przykładowo okienko pojawi się na stronie dopiero po upłynięciu kilku minut albo gdy klient odwiedzi zdefiniowaną liczbę podstron. Co więcej, możesz wyświetlać różne warianty widgetu w zależności od zachowania użytkownika na stronie, np. po dodaniu produktów do koszyka lub w momencie, kiedy odwiedzi stronę z cennikiem. Spersonalizowane wiadomości umożliwiają stworzenie bliższej relacji z klientem. Dlatego, będą oni chętniej angażować się w konwersacje z konsultantami, a także z dużym prawdopodobieństwem podzielą się danymi kontaktowymi. Sedno tkwi w stworzeniu właściwej oferty dla właściwego potencjalnego klienta w odpowiednim momencie.
Wyobraź sobie, że użytkownik przegląda stronę przez kilka minut, szukając idealnego prezentu dla przyjaciela. Dzięki funkcjonalnościom widgetu możesz go wyświetlić po 5 minutach spędzonych na stronie i zaoferować pomoc w doborze właściwego produktu.
Wniosek 2: Wiadomości dostosowane do potrzeb różnych klientów dają im wrażenie, że mają do czynienia z prawdziwym człowiekiem, a nie ze zautomatyzowanym robotem. Ludzka reakcja zwiększa szansę na dokonanie zakupu.
W dodatku, widget pozwala na dostosowanie treści, które pokażesz różnym użytkownikom. W przypadku, kiedy odwiedzający spędza dłuższy czas na stronie z cennkiem, możesz zachęcić go do kontaktu w celu zaproponowania spersonalizowanej oferty. Natomiast kiedy widzisz, że sprawdza on różne metody dostawy, możesz zaoferować pomoc w wybraniu odpowiedniej opcji.
Wniosek 3: Nie jest trudno odgadnąć, czego klient szuka na stronie, w oparciu o informację o odwiedzanych przez niego zakładkach. Wyświetlane wiadomości powinny być zgodne z zachowaniem klienta na stronie.
W zależności od informacji, których potencjalni klienci szukają, możesz ich bezpośrednio przekierować do osoby, która będzie w stanie odpowiedzieć na zapytania i pomóc w odnalezieniu tego, czego szukają. Właściwy konsultant zostanie powiadomiony, z kim powinien się skontaktować. Takie zautomatyzowane rozwiązanie nie tylko zaoszczędzi tobie sporo cennego czasu, ale także ułatwi użytkownikom drogę do uzyskania pomocy, kiedy jej potrzebują.
Wniosek 4: Nie każdy pracownik w firmie będzie w stanie odpowiedzieć na wszystkie zapytania klientów. Skomplikowane problemy techniczne mogą zostać rozwiązane jedynie dzięki pomocy specjalistów IT. Widget ma możliwość bezpośredniego przekierowania sprawy do konsultanta, który jest odpowiedzialny za konkretny obszar w firmie.
Oczywiście bez analizy otrzymanych wyników nie będziesz w stanie się dowiedzieć, czy twoje wysiłki przynoszą pożądane rezultaty. Narzędzie pozwala mierzyć efektywność stworzonych widgetów. Dowiesz się, jaki procent użytkoników, którym wyświelił się widget wysłał dane kontaktowe. Ponadto, możesz testować różne warianty, zmieniając zasady wyświetlania oraz wygląd samego okienka.
Wniosek 5: Bez dostępu do danych działasz po omacku. Narzędzie daje możliwość sprawdzenia, ile osób widziało konkretną wiadomość i ile z nich zostawiło dane kontaktowe. Dzięki temu poznasz współczynnik konwersji i dowiesz się, czy twoja strategia działa.
4 proste kroki do założenia widgetu generującego leady sprzedażowe
1. Stwórz treść widgetu
Po zalogowaniu na konto będziesz mieć do wyboru trzy opcje na stworzenie kwestionariusza. Wybierz „Widget na stronę www” i nadaj mu nagłówek, który będzie wyświetlany respondentom. Tytuł ma znaczenie. Powinieneś wybrać coś chytliwego, co zachęci użytkowników do interakcji. Po wybraniu nazwy kliknij „dodaj” i przejdź do tworzenia samego widgetu.
W kolejnym kroku możesz stworzyć treść, która przyciągnie uwagę odwiedzających. Do okienka możesz wstawić zdjęcie, link, a także filmik video. Możesz zapytać użytkowników o ich dane kontaktowe lub podać im kontakt do siebie (albo i jedno i drugie). Dobrą praktyką jest podanie potencjalnemu klientowi telefonu oraz adresu mailowego do konkretnego konsultanta. Z kolei dodanie zdjęcia eksperta lub sprzedawcy zwiększy twoją wiarygodność.
2. Zaprojektuj wygląd widgetu
Po dodaniu treści możesz stworzyć własną skórkę okienka. Wybierz kolory, które będą współgrały z designem strony internetowej i nie obniżą jakości doświadczenia użytkownika na stronie.
3. Zmień ustawienia
Kolejna zakładka zawiera różne opcje widgetu. Możesz zmienić wielkość oraz umiejscowienie okienka na stronie, zdecydować, czy chcesz wyświetlać widget na urządzeniach mobilnych, a także zmienić nagłówek.
4. Zacznij zbierać leady
Po zaprojektowaniu idealnego widgetu możesz przystąpić do ostatniego kroku, czyli instalacji na stronie. Skopiuj podany w panelu kod i umieść go na podstronie, na której chcesz wyświetlić widget. Następnie skonfiguruj regułu wyświetlania. Możesz stworzyć więcej niż jeden zestaw reguł i połączyć je korzystając z warunków logicznych.
Twoja kolej na pozyskiwanie wartościowych leadów
Widget jest wydajnym i prostym sposobem na generowanie wysokiej jakości leadów, jak również doskonałą alternatywą dla wyskakujących formularzy. Daje on możliwość na spersonalizowanie wiadomości w oparciu o zachowanie odwiedzających na stronie. Co więcej, możesz automatycznie przekazywać zapytania do pracowników, którzy będą w stanie na nie odpowiedzieć. W końcu, pozwala on dowiedzieć się, czy twoja strategia przynosi rezultaty. Podsumowując, daje on możliwość tworzenia właściwej oferty dla właściwego potencjalnego klienta w odpowiednim momencie. Zainstaluj widget już dziś i natychmiast zwiększ sprzedaż.