Ankieta w Content Marketingu – zbieraj opinie, planuj i personalizuj treści, bez zgód marketingowych

Osoby zajmujące się content marketingiem sięgają po wiele narzędzi ułatwiających tworzenie treści, ich personalizację czy dostarczających inspiracji i tematów dla przyszłych artykułów i postów. Ale mało kto z nich wie, że jest jedno narzędzie, za pomocą którego można osiągnąć wszystkie te cele. Jako eksperci w dziedzinie ankiet online, którzy ściśle współpracują z redaktorami i Content Managerami chcemy pokazać możliwości, jakie daje marketerom prosta ankieta na stronie.

W krótkim video pokażemy Wam, jak możecie wykorzystać ankiety online do komunikacji ze swoimi czytelnikami BEZ zgód marketingowych, a nawet bez poświęcania z ich strony cennego czasu, ani energii.

Dowiecie się, jak wykorzystać ankietę na stronie do:

  • oceny artykułów lub wprowadzanych w nich zmian,
  • uzyskania informacji o tym, dlaczego czytelnik opuszcza stronę, zanim dokończy czytanie,
  • odkrycia dlaczego czytelnicy blogów/landingów nie konwertują / nie stają się klientami,
  • zadania czytelnikom pytania o interesujące ich tematy, a więc tworzenia contentu, którego rzeczywiście potrzebują,
  • tworzenia bazy tematów na przyszłość i kalendarza publikacji contentu,
  • zbierania zapisów na newsletter,
  • prowadzenia sondaży, 
  • zbierania informacji o czytelnikach, które pomogą tworzyć maksymalnie spersonalizowane, wysokie jakościowo treści. 



Video przeznaczone jest nie tylko dla osób zajmujących się bezpośrednio tworzeniem treści. Wiedza, jaką zbierzecie dzięki tak prostej i bezpośredniej komunikacji z użytkownikami na stronie przyda się także np.:

  • redaktorom,
  • dziennikarzom,
  • osobom odpowiedzialnym za badania użytkowników,
  • UX Researcherom,
  • szefom działów marketingu,
  • agencjom marketingowym,
  • reklamodawcom.

Ankieta w content marketingu. Zacznij badania już teraz – twórz najlepsze treści bez angażowania IT i analityków

Zaletą wykorzystania ankiet na stronie w ocenie treści oraz planowaniu przyszłych publikacji jest fakt, że każdy pracownik działu marketingu może wdrożyć to narzędzie samodzielnie. Wystarczy, że kod ankiety zostanie raz dodany do kodu źródłowego strony, a wszystkie zmiany, w tym np.:

  • dodawanie pytań do ankiet,
  • tworzenie nowych sondaży,
  • zmiana wyglądu ankiety – w tym jej położenia na stronie,
  • dodanie ankiet do nowych artykułów lub podstron

dokonujesz z poziomu swojego konta na Webankiecie. Jeśli jesteś zainteresowany wykorzystaniem ankiet na stronie w marketingu skontaktuj się z nami na [email protected]– pomożemy Ci dobrać najlepsze rozwiązanie. Na osobnej stronie znajdziesz też więcej informacji na temat tego czym jest widget, czyli ankieta umieszczana bezpośrednio na stronie i jak możesz wykorzystać ją w swojej codziennej pracy.

Urszula Kamburov-Niepewna
Ula to Content Manager z bogatym doświadczeniem w dziennikarstwie i SEO copywritingu. Z Webankieta związana jest od 5 lat, a obecnie kieruje tam zespołem Content Marketingu. Jest specjalistką w tworzeniu treści z zakresu badań HR i Marketingu, Customer Experience oraz User Experience. Po pracy Ula jest obsesyjną czytelniczką, psychofanką Harry’ego Pottera i podróżniczką, która łapie każdą okazję, aby zobaczyć trochę świata i skosztować (zwykle więcej niż trochę) dobrego jedzenia.