Ankieta po przeprowadzeniu działań edukacyjnych – szkoły ponadpodstawowe

  • Drodzy Uczniowie,

                zapoznaliście się z materiałami, z których dowiedzieliście się wiele na temat idei honorowego krwiodawstwa. Mamy nadzieję, że informacje, jakie otrzymaliście były dla Was ciekawe i sprawiły, że zachęciliśmy Was do dalszej nauki na temat tej szczytnej idei oraz dołączenia w dorosłym życiu do grona Honorowych Dawców Krwi.

                Sprawdźcie, co już wiecie na temat honorowego krwiodawstwa. Odpowiedzcie na poniższe pytania i oceńcie swój stan wiedzy. Następnie, zaraz po 18-tych urodzinach zgłoście się do Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa i dzielcie się bezcennym lekiem, krwią, która ratuje życie.

                Prawidłowa jest tylko jedna odpowiedź.

                Dziękujemy za poświęcony czas i uzupełnienie kwestionariusza.

  • KWESTIONARIUSZ - HONOROWE KRWIODAWSTWO

  • 1. Wybierz Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, na terenie którego znajduje się szkoła.

  • 2. Miejscowość

  • 3. Podaj nazwę szkoły, w której się uczysz

  • 4. Które z poniższych twierdzeń uważasz za: PRAWDĘ, FAŁSZ, NIE WIEM (proszę zaznaczyć kwadracik przy właściwej odpowiedzi):

    Można udzielić jednej odpowiedzi w wierszu.
    Prawda Nie wiem Fałsz
    Jeden Dawca może pomóc nawet kilku osobom
    Jeden dawca może oddać 600 ml krwi jednorazowo
    Przez aferezę najczęściej pobierane są osocze i płytki krwi
    Składniki krwi mają ten sam termin ważności
    Przed oddaniem krwi należy znać swoją własną grupę krwi
  • 5. Uniwersalną grupą krwi, tj. tą którą można przetoczyć zawsze, jest:

    Można udzielić jednej odpowiedzi.
  • 6. Każda donacja krwi jest badana w kierunku zakażenia wirusami:

    Można udzielić jednej odpowiedzi.
  • 7. Czy częstotliwość oddawania krwi pełnej w ciągu roku przez kobiety i mężczyzn jest taka sama?

    Można udzielić jednej odpowiedzi.
  • 8. Krew jest potrzebna:

    Można udzielić jednej odpowiedzi.
  • 9. Czy osoby posiadające tatuaż lub przekłucie części ciała mogą oddawać krew lub jej składniki?

    Można udzielić jednej odpowiedzi.
  • 10. Czy materiały edukacyjne na temat honorowego krwiodawstwa były ciekawe, interesujące?

    Można udzielić jednej odpowiedzi.
  • 11. Czy w przyszłości, kiedy skończysz 18 lat zechcesz zostać Honorowym Dawcą Krwi i ratować ludzkie zdrowie i życie?

    Można udzielić jednej odpowiedzi.
  • 12. Czy materiały edukacyjne na temat honorowego krwiodawstwa powinny zostać uzupełnione o dodatkowe treści?

    Można udzielić jednej odpowiedzi.
  • 13. Jeśli tak, jakie informacje będą jeszcze interesujące?

  • 14. Gdzie i poprzez jakie materiały istnieje dodatkowa możliwość promowania krwiodawstwa i wiedzy na temat honorowego oddawania krwi?

Ładowanie...