Nowe technologie w pracy nauczyciela akademickiego

  • BADANIE "NOWE TECHNOLOGIE W PRACY NAUCZYCIELA AKADEMICKIEGO" 2024

  • FRP.jpg                       PWN.jpg

     

    Badanie ankietowe „Nowe technologie w pracy nauczyciela akademickiego” 2024, jest przeprowadzane w ramach projektu pod nazwą Digital Learning Solutions w szkolnictwie wyższym, realizowanego przez Fundację Rektorów Polskich (FRP) wspólnie z Wydawnictwem Naukowym PWN.

    Celem badania jest zdobycie wiedzy na temat sposobów wykorzystywania zasobów edukacyjnych i naukowych przez pracowników polskich szkół wyższych – naukowców i wykładowców. Pozwoli to na lepsze zrozumienie potrzeb środowiska akademickiego w zakresie typów treści i narzędzi cyfrowych wykorzystywanych w dydaktyce oraz działalności naukowej.

    Ankieta została podzielona na trzy obszary tematyczne, dotyczące: 1) działalności dydaktycznej, tj. zajęć realizowanych na uczelni, w szczególności z wykorzystaniem narzędzi kształcenia zdalnego, oraz przygotowywania się do nich przez wykładowców, 2) działalności naukowej, tj. narzędzi wykorzystywanych w trakcie pisania tekstów i ich upowszechniania, oraz 3) obciążeń finansowych, tj. dodatkowych kosztów, jakie ponoszą akademicy w związku z pracą dydaktyczną i naukową. Tak zdefiniowany zakres badania pozwala na wieloaspektowe przeanalizowanie kontekstu wykorzystania nowych technologii przez pracowników uczelni i pozwoli na wypracowanie rozwiązań wspierających te procesy.

    Kwestionariusz jest podzielony na 4 sekcje: metryczkę i części dedykowane dydaktyce, działalności naukowej i obciążeniom finansowym. Ankieta ma charakter anonimowy, jej wypełnienie powinno zająć ok. 20 minut.

  • METRYCZKA

  • 1.

    Przedział wiekowy

    Można udzielić jednej odpowiedzi.
  • 2. Typ Uczelni – główne miejsce pracy

    Można udzielić jednej odpowiedzi.
Ładowanie...